Vitaminkészítmény

Vitaminkészítmény

Ahányszor látom azt a Centrum reklámot, mindig feldühödök. Azt a látszatot kelti ugyanis, hogy a napi ötszöri gyümölcsevési “kötelezettség” teljesíthető egy egyszerű pirulával. A marketinges kollégáim akár egy gyöngyszemként, hatalmas ötletként is nyilvántarthatnák. Csakhogy a legtöbb jól képzett marketingesnek azt is megtanítják, ne lépjen túl egy határt. Itt épp ez történt. Átlépték az etika határát.

Egy vitaminkészítményeket gyártó cég társadalmi küldetést is betölthet akkor, ha olyanoknak forgalmaz, akik amúgy nem jutnának elegendő vitaminhoz. De elég nagy piacot képviselnek azok, akik rendszeresen fogyasztanak, vagy fogyasztanának gyümölcsöt, és ha nem teszik, akkor lelkiismeretfrudalásuk van. Micsoda üzleti terv, milyen ügyes szegmentáció! Őket kell megcélozni, és ígérni nekik egy egyszerűnek látszó megoldást. Ezt a szegmenst még senki nem célozta meg, vajon miért? Lehet, hogy a többi cégnél még van etika, vagy csak ők nem gondoltak erre?

És a kedves Femina még alájuk adja a lovat azzal, hogy “mikor egyél gyümölcsöt?”, a legjobb, ha soha, mert éhgyomorra puffaszt, étkezés után pedig rothaszt. Nahát!

Szakértő szemmel pedig egyértelmű, hogy nem tart ott a gyógyszeripar, hogy a természet legegészségesebb alkotásait, a gyümölcsöket akár csak megközelítse. A kémia nem tudja leutánozni a természetet. Valamiért nem ugyanaz, ha természetes környezetben fogyasztjuk a természetben létrejött vitaminokat, mint ha koncentráltan kapjuk be a vegyipar által előállított utánzatokat. A magyarázat néhány elemét megtalálhatja ezen a honlapon.

Author Description

Cucu

No comments yet.

Join the Conversation